Parasoller
Denna tisdag beslöt vi oss för att återigen tillbringa dagen nere på vår egen strand. Främst för att det är så tjusigt med alla färgglada parasoller.

Fina fisken
Men det var inte bara på land vi möttes av tjusiga färger. I vattnet kryllade det nämligen av dessa fina små fiskar med en färgkombination som kändes konstigt välbekant för oss Solnabor. Vi hade ingen aning om att dessa små söta fiskar i själva verket var köttätande monster, vilket vi hade rätt i att inte ha, ty de var så snälla så.

Tina badar
Vilket gjorde att Tina även denna dag vågade doppa kroppen ända ner till armhålenivå.

I taxi mot Patong
Efter strand och tillfixning av den personliga hygienen på hotellrummet bestämde vi oss för att trots våra tidigare erfarenheter återigen ta en taxi längs de fullkomligt galet kurviga vägarna in till Patong för att kanske shoppa lite, och framförallt käka lite annorlunda mat.

Normans med gatudrinkar
Väl inne i Patong började vi med att beställa varsin 70-bahtsdrink i ett stånd på gatan. Tina slog till med en Mojito, medan Pelle tog någon slags Phuket-special som skulle vara kryddstark, men inte alls var det. Goda var de dock båda två.

McDonalds!
Sen var det dags för den annorlunda maten, som bestod av varsin Big Mac & Co (eller "Big Mac Set" som den kallas här. 160 baht kostade för övrigt denna meny, vilket kan vara intressant för alla ekonomer därute att veta). Inte för att vi faktiskt tröttnat på thaimaten det minsta än, men trots allt var det väldigt gott med hamburgare. Vi har dessutom som regel att vi ska försöka äta på McDonalds i varje land vi besöker, och tills nu hade vi inte hittat några restauranger på de ställen i Thailand vi har varit. Patong hade dock två stycken, så nu har vi klarat av det. Nästa gång vi åker in hit ska vi äntligen äta upp Tinas favoritdjur langustern.

Övermätta men belåtna gick vi för att shoppa lite smått, och Pelle slog i gammal beprövad anda till med tre par kalsonger som han prutade ner alldeles för lite.

Tina prutar
Och stärkt av alkoholen i Mojiton tidigare, så vågade sig även Tina på att pruta ordentligt för första gången i sitt liv. Vilket gick riktigt bra, med hjälp av lite teaterviskningar från sin man.

Tina framför rockklubb
Sedan gick vi vidare för att se vad kvällen ytterligare kunde bjuda på för äventyr, när vi plötsligt hörde hårdrockig livemusik från ett ställe som hette Rock City.

Rock-Normans
Så dit var vi givetvis tvungna att gå in och kolla. På scenen stod ett förvånansvärt bra coverband och körde hårdrocksklassiker med en tinnitusframkallande volymnivå, och makarna Norman diggade loss en stund och köpte såväl nya drinkar som öl.

Ladyboys
Sedan gick vi vidare och hamnade så småningom på den här baren, där ett antal så kallade "ladyboys" - dvs någon slags thailändska transvestiter/transsexuella stod och dansade glatt på en liten scen, samt minglade omkring på golvet.

Pelle med bruntandad ladyboy
En av dessa - den med sämst tänder - kom fram till oss och ville vara med på kort tillsammans med det långa, tjusiga paret. Detta visade sig dock att detta ingalunda var gratis, så Pelle fick peta ner en 20-bahtsedel i "hennes" urringning efteråt.

Pelles favorit-ladyboy
Annars är många av de här ladyboysen är verkligen supersnygga - vilket fick Pelle att bli helt förvirrad i sin sexuella läggning. Det enda som eventuellt kunde avslöja deras originalkönstillhörighet var möjligtvis deras fotstorlek, och så förstås den penis som lurade på något hemligt ställe i deras trosor.

Massagedamer i miniatyr
Efter att ha sett oss mätta på dessa vackra "damer" så avslutade vi Patongbesöket med varsin timmes billig massage (200 baht = 47 kronor). De små massagetjejerna här får verkligen klättra runt på våra enorma västerländska kroppar, men de gör det med bravur. Sen älskar de att fnittrande påpeka hur EXTREMT långa vi faktiskt är, och ofta vill de fotografera oss tillsammans med dem, men sådana är ju vi också så det går ju på ett ut.